Beleid

Invloed wordt met name uitgeoefend op de opleiding tot Vrije Schoolleraar door regelmatig overleg met de opleidingscoördinator en/of Hogeschoolleiding en directie.
Activiteiten voor Fondsenwerving worden door het bestuur in overleg met de opleiding geïnitieerd.
Aanvragen tot steun van onderwijs activiteiten door personen en instituten worden door het bestuur beoordeeld.
Het bestuur richt zich er op zorgvuldig en efficiënt met de geldstromen om te gaan. Voor al omdat dit kapitaal gevormd is door schenkingen en legaten.
Samenwerking met andere Fondsen of instituten wordt op bestuursniveau gezocht en onderhouden met o.a. de Stichting Euritmie, IONA stichting, Vereniging Vrije Scholen, Stichting Rudolf Steiner Pedagogie.